صفحات

۱۳۹۰ اسفند ۲۲, دوشنبه

سنگسار نوجوانان عراقی به دلیل مد لباس

نمونه ای از مجازات ضد انسانی سنگسارتوسط رژیم ایران

گزارش‌ها حاکی است گروهی از شبه نظامیان شیعه تندرو در عراق، نوجوانان و جوانانی که به نظر آنها «از سنت روزگار خارج شده و شیطان پرست شده‌اند» ! را هدف حمله قرار داده و با ضرب و شتم و سنگسار، آنها را از پادرآورده‌اند.

روزنامه بریتانیایی دیلی میل به نقل از منابعی در وزارت کشور عراق گزارش داده است که در ماه‌های گذشته حدود ۹۰ جوان عراقی توسط این گروه سنگسار شده‌اند. خبرگزاری رویترز به نقل از منابع بیمارستانی در بغداد اعلام کرده که در سه هفته گذشته، جنازه ۱۴ جوان سنگسار شده یافت شده است.

نوجوانان و جوانانی که هدف این حملات مرگبار قرار گرفته‌اند، افرادی هستند که طبق مد روز لباس می‌پوشند و موسیقی راک گوش می‌کنند. جوانان و نوجوانان یاد شده به هیچ نوع عمل «غیراخلاقی» دست نزده‌اند.

وزارت کشور عراق پیش از این جوانانی که طبق مد روز و غرب لباس می‌پوشند و رفتار می‌کنند را «شیطان پرست» نامیده بود. رسانه‌های غربی این جوانان و نوجوانان را «ایمو» نامیده‌اند.
این گزارش حاکی است گروهی از شیعیان افراطی در محله شیعه نشین صدر در بغداد، بروشورهایی را چاپ و پخش کرده‌اند که در آن نام ۲۰ تن از جوانان و نوجوانان محله آورده شده و گفته شده این افراد باید «مجازات شوند و عاقبت کار خود را ببینند.»

مقتدی صدر، روحانی شیعه عراقی در بیانیه‌ای در وبسایت خود جوانان موسوم به «ایمو» را «دیوانه و احمق» خوانده و گفته طبق قوانین راه‌های مقابله با این افراد وجود دارد.

مقتدی صدر در بیانیه خود با اشاره به این جوانان و نوجوانان گفته است: «این‌ها مانند طاعون در جامعه مسلمان وارد شده‌اند و هرکسی که می‌تواند باید از هر راه قانونی، آنها را از بین برده و نابود کند.»

یک نوجوان عراقی که فقط لباس‌هایی با رنگ سیاه می‌پوشد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار رویترز گفته که از بابت فشارهای موجود «احساس خطر» می‌کند چرا که «عده‌ای هستند که از هرچیز خوششان نیاید، آن را از بین می‌برند.»



فردا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر