صفحات

۱۳۹۰ بهمن ۱۴, جمعه

اعتراض جامعه مسیحی ایران به تعطیلی کلیسای اهواز و نامشخص بودن وضعیت رهبر و خادمان آن


اعتراض جامعه مسیحی ایران به تعطیلی کلیسای اهواز و نامشخص بودن وضعیت رهبر و خادمان آن پس از گذشت بیش از یک ماه ازحمله نقابداران لباس شخصی اداره اطلاعات اهواز

با گذشت بیش از یک ماه از حمله به کلیسای جماعت ربانی اهواز و بازداشت حاضران, شبان و خادمان کلیسا, در جلسه پرستشی کلیسا، که در زمان برگزاری سرویس ویژه کریسمس اتفاق افتاد، هنوز خبری از سه نفر آنها, کشیش فرهاد سبک روح ، داوود علیجانی و ناصر ضامن دزفولی, در دست نیست.

جامعه مسیحیان ایران خواهان اطلاع رسمی از محل بازداشت واتهامات عنوان شده برعلیه کشیش فرهاد سبک روح ، داوود علیجانی و ناصر ضامن دزفولی هستند.

خانواده های زندانیان برای تکذیب اخبار منتشر شده  در مورد حمله به کلیسای جماعت ربانی اهواز, تحت فشار هستند. از خانواده های این سه بازداشت شده توسط اداره اطلاعات اهواز خواسته شده است تا به هر ترتیب جلوی خبررسانی در مورد حمله به کلیسای جماعت ربانی اهواز را بگیرند و اخبار منتشر شده را تکذیب کنند. آنها تهدید شده اند که در غیر این صورت ممکن است هیچوقت دیگر اسیران دربند خود را نبینند.
شخصی معروف به "تقی زاده" ( بازجوی پرونده های مسیحیان در اداره اطلاعات اهواز) به خانواده های بازداشتی ها گفته که اینجا تهران نیست. ما اینجا دستمان در مسائل امنیتی بازاست و هرکاری دلمون بخواهد می کنیم. بهتر است مواظب حرف زدنتان باشید.

لازم به ذکر است که پیش از تعطیلی کلیسای اهواز، کلیساهای جماعت ربانی در شهرآرای  تهران و شاهین شهر اصفهان نیز به بهانه های واهی تعطیل شده بودند که همچنان تعطیل هستند. کلیسای جماعت ربانی ارومیه نیز با مشکلات بسیاری روبرو گردیده وچند بار تعطیل شده است.
سال گذشته در ایام برگزاری جشنهای تولد عیسی مسیح و در شب آغاز سال نو مسیحی شبان کلیسای جماعت ربانی اصفهان به اداره اطلاعات آن شهر احضار شد و تحت بازداشت قرار گرفت.




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر