صفحات

۱۳۹۰ اسفند ۱۱, پنجشنبه

مجلس نمايندگان آمريکا خواستار آزادی فوری يوسف ندرخانی شد


مجلس نمايندگان آمريکا روز پنجشنبه در قطعنامه ای صدور حکم اعدام برای يوسف ندرخانی، کشيش مسيحی متهم به ارتداد، را محکوم کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اين قطعنامه با ۴۱۸ رای مثبت و بدون مخالف به تصويب رسيده است.

دراين قطعنامه صدور حکم اعدام برای يوسف ندرخانی نقض حقوق بشر خوانده شده و قانونگذاران آمریکایی خواهان آزادی فوری اين کشيش زندانی شده اند.

يوسف ندرخانی، ۳۳ ساله، در سن نوزده سالگی از اسلام به مسيحيت گرويده است . وی به هنگام دستگيری رهبری يک گروه از مسيحيان در رشت را برعهده داشت. در هفته های اخير گزارش هايی در خصوص تاييد و ابلاغ حکم اعدام يوسف ندرخانی به دايره اجرای احکام زندان رشت منتشر شده است.

دادگاه بدوی، يوسف ندرخانی را به «ترک دين» و «دعوت ساير مسلمانان به مسيحيت»، «ايجاد يک کليسای مخفی در خانه خود» و «ابراز مخالفت آشکار با اسلام» متهم و در نهايت وی را به اعدام محکوم کرد.

درقطعنامه مجلس نمايندگان آمده است: حکومت جمهوری اسلامی حمله به مراسم مذهبی، بازداشت رهبران مذهبی، تهديد و ارعاب پيروان اقليت های مذهبی را به طور فزاينده ای تشديد کرده است.

دراين قطعنامه تصريح شده است: همه دولت ها موظفند از حقوق بنيادی تمام شهروندان محافظت کرده و عدالت را برای همه به اجرا بگذارند.

در همین زمینه، کاخ سفيد و وزارت امور خارجه آمريکا هفته گذشته در بيانيه های جداگانه ای نسبت به گزارش های منتشره در خصوص احتمال اجرای حکم اعدام يوسف ندرخانی، کشيش مسيحی متهم به ارتداد، ابراز نگرانی کرده بودند.

کاخ سفيد گفته بود، اين حکم تنها به دليل امتناع کشیش یوسف ندرخانی از تغيير مذهب خود تایید شده است.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر