صفحات

۱۳۹۰ اسفند ۲۱, یکشنبه

موج سنگسار و کشتار نوجوانان در عراق

دست کم 90 نوجوان عراقی بنا بر گزارش  العربیه,  بنا برصدای آمريکا ۱۵ نوجوان, به خاطر پوشیدن لباس های سیاه رنگ و شیوه آرایش مویی موسوم به «ایمو» از طریق سنگسار، ضرب و شتم و یا با گلوله کشته شده اند. به گزارش های مقام های بیمارستانی جمجمه بعضی از این جوانان با بلوک های سیمانی له شده است. گروه های حقوق بشری تعداد این قتل ها را بسیار بیشتر می دانند و می گویند مقام های امنیتی عراق سعی در پنهان کردن این وقایع دارند. تعداد این قتل ها تا بیش از ۵۸ مورد نیز ذکر شده است.

شاهدان در محله شیعه نشین شهرک صدر در شمال بغداد می گویند گروهی شبه نظامی که خود را «سپاه خشم» می نامد، اعلامیه هایی به دیوارها چسبانده که بر آن ها نام ۲۲ جوان دیگر که باید «مجازات» شوند، به چشم می خورد.

مسئولان پزشکی می گویند در ماه گذشته دست کم ۱۵ تن کشته شده اند که هفت مورد از قتل ها از طریق سنگسار ، پنج مورد با شلیک گلوله و یک نفر با ضرب و شتم بوده است. دست کم دو تن از قربانیان دختر بوده اند.

یک مقام مسئول که نخواست نامش ذکر شود به خبرگزاری فرانسه گفت: «معمولا ماموران پلیس خودشان در این موارد کار را بر عهده می گیرند و کمک های پزشکی یا آمبولانس خبر نمی کنند. دو روز پیش جنازه یک نوجوان در محله بیعه روی زمین افتاده بود که ماموران پلیس آن را با خود بردند.»              


کمیسیون بین المللی زنان و مردان همجنس گرا که مرکز آن در نیویورک است در بیانیه ای، از موج تازه خشونت علیه همجنس گرایان در عراق خبر داده که از ماه فوریه تاکنون بیش از چهل قربانی داده است. قربانیان همگی ربوده ، شکنجه و کشته شده اند.

کری الن جانسون، مدیرکل این سازمان به خبرگزاری فرانسه گفته است: «هیچ توجیه و عذری برای این نقض نفرت انگیز حقوق بشر وجود ندارد. ما از حکومت عراق می خواهیم که آزار و کشتار همجنس گرایان را متوقف کند.»

وزیر کشور عراق در بیانیه ای که روز هشتم مارس (۱۸ اسفند) منتشر کرد گفت هیچ مدرک و نشانه ای از قتل همجنس گرایان یا ایموها وجود ندارد! او دلیل قتل های اخیر در پایتخت کشور را «انتقام جویی، دلایل اجتماعی، و جرم های سیاسی و فرهنگی» اعلام کرد!
با این حال وزارت کشور عراق در بیانیه ای که روز ۱۳ فوریه (۲۴ بهمن) بر وبسایت خود گذاشته پیروان سبک ایمو در این کشور را «شیطان پرست» نامیده و افزوده است که وزارت کشور «رسما بر نابودی هرچه سریع تر آنان» تاکید کرده است. در این بیانیه شخصی به نام سرهنگ مشتاق طالب محمداوی، با عنوان رئیس پلیس اجتماعی بغداد می گوید به عنوان بخشی از تلاش هایش برای مبارزه با این «پدیده» نیروهایش وارد مدارس پایتخت خواهند شد. اودراین بیانیه از نداشتن پلیس زن برای ورود به مدارس دخترانه ابراز تاسف کرده است.

سازمان دیدبان حقوق بشر پیش تر در ماه اوت ۲۰۰۹ (نیمه تابستان ۱۳۸۸) درمورد شکنجه و قتل مردان همجنس گرا به دست شبه نظامیان عراقی هشدار داده و مقام های عراقی را به نادیده گرفتن این خشونت متهم کرده بود. این سازمان مدافع حقوق بشر مستقر در نیویورک گفته بود در آن سال با بالاگرفتن موج خشونتی که از شهرک صدر- محل استقرار مقتدا صدر روحانی تندروی شیعه برخاسته است- صدها مرد ربوده، شکنجه و کشته شده اند.
سازمان عفو بین الملل نیز که دفتر مرکزی آن در لندن است در نامه ای که در آوریل ۲۰۰۹ (سه سال پیش) به نوری المالکی نخست وزیر عراق نوشت، خواستار حمایت این دولت از همجنس گرایان شد.


عبدالرحیم الرقابی، نماینده آیت الله علی سیستانی، بالاترین مرجع شیعی عراق، این قتل ها را «حملات تروریستی» خواند. او به رویترز گفت: «باید با این پدیده ای که در میان جوانان شیوع یافته از طریق گفت و گو و با روش های مداراگرانه برخورد کرد نه با قتل و حذف فیزیکی.»




صدای آمريکا


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر