صفحات

۱۳۹۰ دی ۱۴, چهارشنبه

ابراز خشم رژیم از نصب و تزئین درخت کاج کریسمس در همه مراکز خرید و بوتیک های مشهور در تهران

chris-tehran-1

سایت صراط نیوز رژیم, با خشم و غیظ و ابراز وحشت از علاقه و گرایش عموم مردم آزاده ایران نسبت به برگزاری جشن تولد عیسا مسیح و آئین کریسمس نوشت:


پس از نوروز اینبار ...

نماد مسیحیت در مراکز خرید تهران!

یکی از اصلی ترین نشانه های مسیحیت به عنوان اکثریت مذهبی در جهان، کریسمس و درخت کاج تزئین شده به عنوان نماد آن است. چه لزومی دارد در تهران که پایتخت یک کشور با جمعیت بالای مسلمان است درخت کاج کریسمس در همه مراکز خرید و بوتیک های مشهور نصب و تزئین شود؟!
"صراط" - یکی از اصلی ترین نشانه های مسیحیت به عنوان اکثریت مذهبی غربی در جهان؛ مراسم مشهور کریسمس و درخت کاج تزئین شده به عنوان نماد آن است.
شکی نیست که ارامنه ایران به عنوان اقلیتی محبوب و محجوب در میان جامعه ایرانی از جایگاهی بالا و متمایز برخوردار هستند و همان طور که شادی ما شادی آنها و غم مسلمین موجب اندوه آنان است متقابلا ایرانیان مسلمان نیز طبق تعالیم دینی و میهنی شان آغاز سال نو میلادی را با افتخار به عنوان سمبلی از پیامبر بزرگ مسیحیان و دین آسمانی اش گرامی می دارند. اما بعضی نمادها به عنوان نشانه یک جامعه مسیحی در همه دنیا به ثبت رسیده است و به عنوان سمبل یک اکثریت یا اقلیت از جانب سایرین مکروه به شمار می رود، مانند صلیب و درخت کریسمس مسیحیان یا چفیه مسلمانان .
به گزارش سرویس اجتماعی صراط ، با توجه به این که مسئله ثبت جهانی عید نوروز به سرانجام رسیده و دولت تلاش و هزینه زیادی برای این امر کرده است شایسته نیست در گوشه و کنار پایتخت کشور به عنوان شهری با اکثریت مسلمان ایرانی؛ درختان تزئین شده کریسمس خودنمایی کند!
نمادگرایی و گسترش فرهنگ غرب با توسل به ترویج مراسم و نشانه های فرهنگی، سال هاست که در دستور کار سیاستمداران قرار گرفته و فراگیر شدن جشن ولنتاین در کشور ما و خیلی از کشورهای دیگر دنیا با همین مبارزه نرم و آرام آغاز شد و ناگهان کار به جایی رسید که مخالفت با برگزاری مراسم غربی نوعی گناه نابخشودنی به شمار می رفت!
با توجه به این که به طور معمول اقلیت ارامنه از بازارهای محلی خود خرید می کنند لزومی وجود ندارد که کلیه بوتیک های مراکز خرید تهران اقدام به نصب و تزئین درخت کریسمس در ویترین مغازه ها کنند. علاوه بر آن بی توجه مسئولین فرهنگی کشور نسبت به معضلات فرهنگی شایع در مراکز خرید و غفلت از نمادگرایی عجیب بعضی از مدیران شهری نیز قبل تامل است.

chris-tehran-2
chris-tehran-4

chris-tehran-9

chris-tehran-6

chris-tehran-8

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر