صفحات

۱۳۹۰ مهر ۳, یکشنبه

موج تازه سرکوب دراویش, توسط رژیم ایران

یکی از بناهای دراویش اصفهان که در تهاجم نیروهای امنیتی تخریب شده است.
یکی از بناهای دراویش اصفهان که در تهاجم نیروهای امنیتی تخریب شده است


مصطفی آزمايش، سخنگوی دراويش نعمت اللهی گنابادی می‌گويد که از سازمان‌های بين‌المللی مدافع حقوق بشر درخواست کرده است که به «وضعيت وخيم» آنها در ايران رسيدگی کنند.


مصطفی آزمايش: موج تازه سرکوب دراويش که به شدت در ايران راه افتاده است و در شهرستان های مختلف، توده های درويش را بازداشت فله ای و وسيع می کنند و حتی برای دستگيری آنان از اسلحه آتشين استفاده می کنند. به آنها تيراندازی می کنند که تا به حال منجر به شهادت يک نفر و زخمی شدن چندين تن ديگر شده است.


علاوه بر اين در تهران نيز پايگاه خبری درويشان را بسته اند و اعضای آن را که عده ای وکيل و نويسنده بوده اند، بازداشت کرده اند.
دراويش گنابادی خودشان، تصورشان اين است که چون معتقد به اسلام سکولار هستند، به شدت مورد سرکوب قرار می گيرند. چون دستگاه حاکمه در صدد پاکسازی عقيدتی ايران از هر گونه قرائت ديگری ازاسلام به غير از قرائت حاکم است.

در طول اين مدت تعداد زيادی از افراد مختلف دراويش گنابادی بازداشت شده اند و در اخبار منتشر شده آمده است که تا کنون چهار تن از وکلای اين دراويش هم بازداشت شده اند.



وکلا برای رسيدگی و پيگيری پرونده دراويشی که در کوار بازداشت شده بودند، قصد داشتند اقدام حقوقی انجام دهند، و اعلام آمادگی در جهت قبول وکالت آنها کنند.

اما متاسفانه به طور گروهی آقايان افشين کرم پور، اميد بهروزی و امير اسلامی که از وکلای دراويش هستند، در کوار بازداشت شدند، به زندان عادل آباد شيراز و سپس به زندان اوين منتقل شدند.

آقايان فرشيد يداللهی و مرادی سروستانی هم که خودشان درويش و در عين حال هم از وکلا هستند، و در ارتباط با سايت مجذوبان نور فعاليت می کنند نيز در تهران با يورش شبانه به محل سايت مجذوبان نور و منزل آقای يداللهی بازداشت شدند.

همزمان نيز بعضی از نويسندگان مانند آقای عليرضا روشن ، شاعر، نويسنده و ژورناليست دستگير شدند. برای دستگيری برخی از دراويش مانند آقای فرهاد نوری اقدام کردند که چون ايشان را پيدا نکردند، مادر ايشان، خانم فرزانه نوری را دستگير کردند.



 دراويش متاسفانه بدون ارائه هيچ گونه حکم قضايی بازداشت می شوند. معمولا به خانه های آنها يورش می برند و افراد موسوم به لباس شخصی که حکم قضايی هم ندارند و مرتبط با دستگاه های اطلاعاتی هستند، اينها را دستگير می کنند.

دراويش هيچگونه امنيتی ندارند. 




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر